Anna Carina Sundstedt
Korkonsultent: Jeg startede med at synge i pigekor da jeg var 6 år. Siden har jeg sunget i kirkekor og forskellige amatørkor. Efter jeg blev professionel sanger, har jeg været ansat og vikarieret i professionelle kor i DK og udlandet – i DK bl.a. Det Kgl. Operakor, Mogens Dahls Kammerkor, DR Vokal Ensemblet samt Ensemble Syd i Sverige og Bergen National Operas kor i Norge. I 2025 kan jeg desuden fejre mit 20. år som 1. sopran i DR Koncert Koret, hvor jeg gennem 10 år også var formand samt jurymedlem ved auditions til ledige kor-stillinger.
Solist: Jeg har været solist i mere end 20 operaproduktioner og har optrådt i kirker og koncertsale med repertoire fra danske sange, franske chansons, tyske lieder og opera- og operettearier. Jeg har desuden sunget solistpartiet i en lang række gejstlige værker som Händels Messias, Brahms Requiem, Faurés Requiem og Orffs Carmina Burana – værker som jeg derfor kender ud og ind både som korsanger og solist.
Undervisning: Jeg har gennem en årrække undervist i solosang – både privatelever, på aftenskole og på ugekurser på danske højskoler.
Spildansk artist: Jeg har været udsendt som artist gennem Spil Dansk siden 2017. Som korkonsulent har jeg besøgt større og mindre kor og ensembler i det ganske land.
Spil Dansk For Alle - duo | Den Danske Sangskat | Spil Dansk For Alle | Musik & Sundhed | |
Fællessang, Klassisk, Kor
|
|
Seniorer, Unge, Voksne
|
|
Download pressefoto |
Det kan i forvente
Artist: Jeg har stor erfaring i at finde repertoire der passer både indholds- og varighedsmæssigt til den særlige begivenhed. Ligesom det falder mig naturligt at stå som artist, speaker eller foredragsholder foran en stor tilhørerskare, holder jeg særligt af det intime format, hvor man kan have en særlig nær kommunikation med publikum/deltagere. Mit repertoire dækker alt fra den nordiske sangskat til store og følelsesladede operarier.
Korkonsulent: Når jeg kommer ud som korkonsulent, kan det lokale kor/ensemble se frem til en støtte, inspirator, coach og/eller medsanger – alt efter hvad behovet er – som har levet med musikudfoldelse siden barndommen, som er meget passioneret omkring at få musikken til at leve, så publikum også får en oplevelse – uanset om man er amatør eller professionel. Jeg har sunget de fleste klassiske korværker og har derfor en lang og bred erfaring i, hvordan man passer på sin stemme i lange og krævende korpartier. Jeg har tricks til intonationsproblemer, til dét med at have svært ved at nå de “høje” toner og så har jeg en særlig kæphest – og det er, at man som publikum skal kunne forstå, hvad der synges. Derfor er det vigtigt, at man som kor-/og ensemblesanger har værktøjerne til at kunne artikulere tydeligt og at man særligt i dramatiske værker kan “spytte” konsonanterne ud. Så er man sikker på, at publikum kan følge med i dramaet.