ARTISTGUIDEN

Dette er en overordnet guide, som besvarer generelle spørgsmål for Spil Dansk Artister. Har du specifikke spørgsmål vedrørende lige netop det projekt, du medvirker i? - Skriv til booking@spildansk.dk. Det er vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i det/de projekter du tilmelder dig og at du har læst og forstået indhold og de krav der stilles til de enkelte projketer.

DIN ARTISTPROFIL

1. Hvorfor skal jeg oprette en Spil Dansk artistprofil ?

  • Det er så vores Spil Dansk Kommuner kan læse dit musiske CV, og se hvad de kan forvente, hvis de ønsker at booke dig.

2. Hvordan redigerer jeg min artistprofil?

  • Login på siden Din artistprofil. Herfra kan du redigere ALT ved din artistprofil (pressefoto, tekst, links til musik, bankoplysninger, bandmedlemmer mv.)
  • Du skal opdatere din profil med relevante oplysninger løbende
  • Hvis du ikke længere ønsker at medvirke som Spil Dansk Artist, kan du også slette din artistprofil via Din Artistprofil.

3. Må jeg oprette to artistprofiler?

  • Ja - du må godt oprette to artistprofiler. Men du må max oprette to profiler. 
  • Det eneste krav er, at dine to artistprofiler er forskellige fra hinanden. Det kan f.eks. være, at den ene profil er om dig som soloartist, mens den anden profil er om din duo/trio/kvartet. 
  • Hvis du opretter to artistprofiler, må du ikke tilmelde dem de samme projekter. Der skal være en grund til, at du opretter to profiler. Forstået på den måde, at profilerne skal præsentere to forskellige sider af dit virke som artist.
  • NB: Hvis du ønsker at oprette to artistprofiler, skal du gøre det med to forskellige mail-adresser. Vores teknik kan ikke følge med, hvis du opretter to profiler med den samme mail-adresse.

4. Min artistprofil vises ikke længere i oversigten 'Vores Artister'?

  • Hvis du ikke længere kan finde din artistprofil i oversigten Vores artist, så skyldes det, at du ikke er tilmeldt nogle musikprojekter for indeværende år.
  • Så snart du logger ind på Din Artistprofil, og tilmelder dig musikprojekter for i år, vil din profil igen vises i oversigten 'Vores Artister'.

TILMELDING TIL MUSIKPROJEKTER

1. Hvordan tilmelder jeg mig jeres musikprojekter?

  • Når du opretter en Spil Dansk artistprofil bliver du bedt om at tilmelde dig mellem 1-4 musikprojekter. Som Spil Dansk Artist skal du minimum tilmelde dig et musikprojekt.
  • Husk at sætte dig grundigt ind i hvad det/de projekter du tilmelder dig indeholder og de krav der stilles 

2. Hvorfor skal jeg tilmelde mig bestemte musikprojekter?

  • Det er så vores Spil Dansk Kommuner kan se under hvilke projekter, de kan booke dig. Giver du koncerter, afholder du workshops, måske mentorsessions eller det hele?
  • Din artistprofil vises kun i forbindelse med de musikprojekter, du tilmelder dig.
  • Ligeledes modtager du også kun bookingtilbud fra os i forbindelse med de musikprojekter, du har tilmeldt dig.

3. Hvorfor er der nogle musikprojekter, jeg ikke kan tilmelde mig?

  • VIGTIGT! Musikprojekterne er skabt i samarbejde med mange forskellige slags musikorganisationer. Nogle projektmidler er derfor bundet op til medlemskab ved en bestemt musikforening/-forbund/-organisation.
  • Nogle af musikprojekterne forudsætter desuden en vis oplæring. Her er det kun de musikere, som har modtaget oplæring i lige netop det musikprojekt, der kan varetage afviklingen af projektet.
  • De fleste af vores musikprojekter er dog åbne for alle Koda-medlemmer.

4. Hvordan ændrer jeg i de musikprojekter, jeg er tilmeldt?

  • Login på siden Din Artistprofil. Klik videre til "Rediger din kunstnerprofil". Her kan du både tilmelde og framelde dig musikprojekter.

5. Hvor mange musikprojekter kan jeg tilmelde mig?

  • Du kan max tilmelde dig 4 musikprojekter.
  • Vi ønsker med vores bookingpolitik at sikre en stor spredning, så flest mulige kunstnere kan medvirke i forbindelse med Spil Dansk Ugen.

BOOKING

3. Hvornår bliver du kontaktet?

  • Det store bookingarbejde ligger fra starten af august til oktober. Hvis vores Spil Dansk Kommuner ønsker at booke dig, kontakter vi dig i denne periode.

4. Hvor mange bookinger kan jeg forvente?

  • Vi kan ikke garantere bookinger. Det afhænger af vores Spil Dansk Kommuners bookingønsker. Når du bliver booket, er det som regel til et enkelt arrangement. Vi bestræber os på en god spredning, så flest mulige artister kan medvirke under Spil Dansk Ugen. 

5. Kan jeg takke nej til et arrangement?

  • Ja - når du modtager en bookingforespørgsel fra os, kan du altid takke nej, hvis datoen kolliderer med dit øvrige program. Så prøver vi først at finde en ny dato - og hvis dette ikke lykkes - en anden artist.

6. Kan I booke mine arrangementer tæt på hinanden?

  • Hvis du er en af de Spil Dansk Artister, der tilbydes to arrangementer, har vi ikke altid mulighed for, at booke dine arrangementer tæt på hinanden - hverken datomæssigt eller geografisk. Det er den lokale planlægning hos vores Spil Dansk Kommuner, der sætter rammen for vores bookingmuligheder.
  • Derfor beder vi dig til enhver tid at betragte en bookingforespørgsel fra os som et enkeltstående job, og sige Ja/Nej på den baggrund.

7. Kan jeg påvirke antallet af bookinger?

  • Du kan sørge for, at din artistprofil indeholder tekst/foto/lyd/video, som inspirerer vores Spil Dansk Kommuner til at booke dig. Da vi med vores bookingpolitik sigter efter en god spredning, kan du ikke direkte påvirke antallet af bookinger.

8. Hvad hvis jeg ikke hører noget?

  • Hvis du ikke hører fra os allersenest medio oktober, betyder det, at vi desværre ikke kan tilbyde dig bookinger til Spil Dansk Ugen i år. Din artistprofil forbliver på hjemmesiden - medmindre du ønsker andet - så du kan modtage bookingforespørgsler til næste år.

AFVIKLING

1. Er der mad & drikke, når jeg er ude?

  • Ja, de lokale Spil Dansk arrangører sørger for en let forplejning samt drikkevarer (vand, sodavand, the, kaffe).

2. Har jeg adgang til et aflåst lokale?

  • Ja, de lokale Spil Dansk arrangører stiller et aflåst lokale til rådighed, hvor artister kan opbevare deres musikudstyr, laptops og andet bagage.

3. Er der PA og lydmand?

  • Kun ved Live-arrangementer: Ja, de lokale Spil Dansk arrangører sørger for et velfungerende lydanlæg samt en lydmand (medmindre andet aftales). 

4. Hvad hvis jeg har særlige ønsker?

  • Særlige ønsker til lyd/scene eller forplejning tager du direkte med arrangør, når bookingen er bekræftet. Man kan ikke stille krav, men de fleste arrangører er naturligvis samarbejdsvillige, og vi finder altid en god løsning for begge parter. 

UDBETALING

1. Hvornår udbetales honorar?

November/december efter Spil Dansk Ugen er veloverstået. Udbetalingen kommer fra Spil Dansk sekretariat, og du behøver ikke kontakte din medlemsforening og/eller forbund. 

Husk at send information til booking@spildansk.dk med information om evt kørsel/bro  

2. Hvordan udbetales honorar?

  • Vi udbetaler ét honorar pr. musikprojekt, du medvirker i. Hvis du f.eks. har medvirket i to forskellige musikprojekter, vil du modtage to separate udbetalinger.
  • Tilskud til transport og Storebæltsoverfart udbetales som et mer-honorar, og dermed ikke som et særskilt tillæg. I forhold til din selvangivelse betyder det, at du modtager ét samlet honorar, og selv kan modregne fradrag for kørsel og diæter.
  • NB: Vi udbeder os lidt tålmodighed, når vi udbetaler honorarer til alle jer Spil Dansk Artister. Hvis du har medvirket i flere projekter, kan der gå et par dage mellem du modtager dine udbetalinger.     

3. Kan I udbetale til mit CVR-nr.?

  • Ja, vi kan godt udbetale til dit CVR-nr. Hvis du ønsker det, skal du opgive dit CVR-nr. under Din Artistprofil, så bruger vi automatisk det til honorarudbetaling.

4. Kan jeg sende en faktura?

  • Ja, du kan altid sende en faktura til booking[a]spildansk.dk, når dit arrangement (eller flere arrangementer) er veloverstået. 

5. Kan vi få vores honorarer udbetalt særskilt, når vi optræder som en duo eller trio?

  • Ja, vi kan sagtens udbetale jeres honorarer særskilt. Hvis I ønsker det, skal I opgive bankoplysninger på alle bandmedlemmer under Din Artistprofil. og sende en mail til booking@spildansk.dk med oplysning om antal og beløb. 

NB: Ansvaret for korrekte bankoplysninger er dit

  • Sørg altid for, at din artistprofil er opdateret med dine gældende bankoplysninger, når vi nærmer os medio november. Skifter du bank eller andet, så opdater fluks dine bankoplysninger under Din artistprofil

STØTTEMULIGHEDER

1. Kan der søges støtte til egne Spil Dansk-arrangementer?

  • Det er ikke muligt at søge om støtte til egne Spil Dansk-arrangementer hos vores sekretariat.
  • Der kan muligvis være støttepuljer at søge hos Dansk Musiker Forbund (DMF), Dansk Artist Forbund (DAF), Dansk Komponistforening (DKF), Danske Populær Autorer (DPA), DJBFA / Komponister og Sangskrivere eller Musikforlæggerne.

Vær’ opmærksom på følgende

  • Det er ofte en forudsætning, at du er medlem hos den pågældende forening, for at du kan søge.
  • Det er typisk kun de optrædende, der kan søge støtte. Arrangører kan typisk ikke søge (medmindre de optrædende også arrangerer musikarrangementet).
  • Vi opfordrer til, at man kontakter sin forening, for at høre nærmere om mulighederne for at søge støtte til egne Spil Dansk-arrangementer.

TEKNISK SUPPORT

Driller teknikken?

PRIVATLIVSPOLITIK

Ønsker du større kendskab til hvordan vi behandler dine personoplysninger?