AndyOp
Jeg har været professionel siden udgivelsen af ”Nærmest Perfekt” i 2008. Albummet blev rost for at udfordre hiphoppens stereotyper og i Berlingske Tidende kaldt ”et rap-alternativ, der er værd at lytte til”. Siden er det blevet til flere end 1.000 koncerter på skoler, spillesteder og festivaler (bl.a. Roskilde) samt en lang række workshops om rap, tekstskrivning og performance. Jeg har siden 2009 været en fast del af Kunstrådets Huskunstnerordning, Levende Musik i Skolens ”Musik i Tide”-ordning samt KODA Skolekontakt. Jeg har desuden undervist på Det Jyske Musikkonservatoriums sangskriverlinje. Efter flere år på landevejene udgav jeg i 2013 albummet ”Herfra”, der bl.a. blev indstillet til GAFFA Prisen for Årets Hip Hop Udgivelse. I 2016 udgav jeg to EP’er, der i skrivende stund er blevet streamet flere end 250.000 gange på Spotify. Senest har jeg udgivet albummet ”Hop Lidt Mer” samt en række singler på Warner Music med gruppen HipSomHap.
Rap, Hiphop
|
|
Børn, Unge
|
|
Download pressefoto |
Video
Det kan i forvente
Workshoppen handler om rap, tekstskrivning og performance.
Arrangementet starter med en lille koncert, hvorefter jeg fortæller lidt om genren og dens virkemidler inden eleverne går ud i grupper og arbejder med to øvelser – én før og én efter pausen. Først en rapøvelse, hvor de skal prøve at rappe nogle af mine tekster, og så en skriveøvelse, hvor de skal lave deres egen tekst. Begge øvelser slutter i plenum, hvor eleverne rapper for hinanden inden det hele slutter med, at jeg giver et sidste nummer.
Koncerten i starten varer ca. 10-15 minutter og kan sagtens være for alle på skolen, årgangen eller hvad der nu lige passer – så der kommer gang i stemningen og alle får del i oplevelsen, nu hvor alligevel kommer på besøg 🙂
Om Sangskriver-workshop fra Koda:
Den digitale udvikling har betydet, at de fleste unge altid har et enormt musikkatalog lige ved hånden, hvilket kan gøre det svært for dem at få en fornemmelse af det arbejde, der ligger bag en sang. Derfor er formålet med ‘Sangskriver-workshop for Koda’, at eleverne opnår større forståelse for det store arbejde, der ligger bag den musik, de lytter til samtidig med, at de har det sjovt og får hænderne helt ned i det kreative arbejde.